Sosyal Medya Eğitimi Boğaziçi Konak’ta Gerçekleşti
Kurumsal İlişkiler ve İletişim Komisyonu bünyesinde gerçekleştirilen Sosyal Medya Eğitimi, 9 Nisan Cumartesi günü Boğaziçi Konak’ta gerçekleştirildi.
THY Marka ve Dijital Reklam Müdürü Sn. Neşet Dereli‘nin sunumuyla gerçekleşen program, 30’a yakın Boğaziçili öğrenci ve mezunun katılımıyla gerçekleştirildi.
Son yıllarda çokça rastladığımız Sosyal Medya kavramının öncesinde de sosyal iletişimin kahvehanelerde gerçekleştirildiğini, internetin yaygınlaşmasıyla beraber elektronik ortama taşındığını söyleyen Neşet Bey, teknoloji ilerledikçe teknolojinin yaygınlaşma hızının da arttığına dikkat çekti.
Neşet Bey, Web 1.0’ın tek yönlü bir iletim sağlamasının ardından günümüzde, elektonik ortamda interaktivite imkanı sunan Web 2.0’ın hızla yaygınlaştığını anlattı. Yayınlayıcıdan bağımsız kullanıcıların içerik girebildiği (yorum, görüntü, video, fotoğraf, yazı gibi) web 2.0 ortamlarının kullanıcılar için daha ilgi çekici olduğunu söyledi.
Sosyal Medya ortamlarının, doğru strateji uygulandığında pazarlamada da çok etkili olduğundan bahseden Neşet Bey, Web 2.0’ın sunduğu tavsiye edilebilirlik durumunun, yapılan reklamlardan çok daha verimli olduğunu vurguladı. Pazarlamada viral etkinin önemine değinerek, firmalar için Sosyal Medya’nın viral etkisinin olumlu ve olumsuz yönde en etkili yöntem olduğunu verdiği örneklekler üzerinden açıkladı.
Sosyal Medyanın kişisel ve kurumsal markalaşma, devlet kuruluşları ve siyasi partiler için oldukça elverişli kullanılabileceğini, fakat Türkiye’de yeterli etkinlikte kullanılmadığına değindi.
Sosyal Medya araçlarının da kısaca tanıtıldığı eğitimde, mobil Sosyal Medya araçları ve mobilitenin önemi konuşuldu.
3 saat süren programın ardından katılımcıların memnuniyeti, ikinci Sosyal Medya Eğitimi talebine dönüştü. Neşet Bey’in katılımıcılardan gelen soruları cevaplamasıyla program sona erdi.