“Dijital İtibar Yönetimi” Başlıklı Mesleki Gelişim Sohbeti’nde Ömer Faruk Tüfekçi’yi Ağırladık

Sosyal medya son 10 yılda hayatımızın önemli bir alanı haline geldi. Bu dijital, bireysel platformlar elbette ki iş hayatlarımızı da derinden etkiledi.  BYV olarak internette bıraktığımız dijital imzamızın etkilerini sektöründe uzman bir isimle değerlendirdik. 22 Şubat Perşembe günü düzenlediğimiz Mesleki Gelişim Sohbeti’nde Türk Telekom İnsan Kaynakları İş Ortaklığı Direktörü Ömer Faruk Tüfekçi, konumuz hakkında özellikle işe alım süreçlerine dair kafamıza takılanlara açıklık getirdi.

öf2

İlk olarak  kendi iş yaşamından bahseden Tüfekçi, sözlerinin devamında Adam Smith ve Karl Marx’ın ekonomik hayata bakışlarına da değindi. Özellikle işe alım süreçlerinde adayların sosyal medya hesaplarının incelendiğini belirten Tüfekçi, bu mecraların bir sivrilme değil bir eleme aracı olduğunu vurguladı. İş başvuruları öncesinde internetteki dijital izlerini silmenin bir hata olduğunu değinen Tüfekçi, aksine dijital dünyanın ve beraberindeki sosyal medyanın işe alım sürecinde aday için bir avantaj olduğunu belirtti.

öf1

Firmaların genelde uç paylaşımlardan çekindiğini, nihayetinde bunların kâr amacı güden kuruluşlar olduğunu hatırlatan Tüfekçi, pek çok örnek ile zihinlerdeki şirket klişelerine açıklık getirdi.

Sohbetimizde işe alımlar sırasında adayların ulaşılabilen her türlü internet bilgilerine bakıldığını belirtilirken, katılımcılara şiddetle LinkedIn kullanmaları tavsiye edildi.

Çoğunlukla iş başvuruları ve ardından gelen süreçlerin odak noktası olduğu oturumda, “maaş teklifleri”, “karakter envanterleri” ve “diploma” konularının aslında ne kadar mühim olduğu da değinilen konular arasındaydı.

Haber: Mustafa Can Güvercin-Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Eğitimi’ 19

Platformunuzu seçin ve paylaşın.