Girişimcilik Atölyesi Semineri’nde Sarper Sılaoğlu’nu Dinledik.
Boğaziçi Konak’ta internet ve inovasyona dayalı girişimciliğin ele alınacağı Girişimcilik Atölyesi Seminerleri’ni başladı. Mert Nuhoğlu (Endüstri Mühendisliği’ 02) yönetiminde ayda bir defa düzenlenmesi planlanan seminerlerde, internet ve inovasyona dayalı bir iş alanında başarılı olmuş kişiler öykülerini anlatacak ve deneyimlerini paylaşacaklar.
30 Mart Cumartesi günü düzenlenen ilk seminerde, Boni firmasının kurucularından Sarper Sılaoğlu’nu konuk ettik. Sılaoğlu Boni’nin ortaya çıkış hikayesini anlattı bizlere…
Boni, gezdikçe kazandıran bir alışveriş uygulamasıdır. Mobil uygulamasının yanında, kendi elektronik cihazlarına bağlı olarak çalışan teknolojik bir sistem olan Boni için Sarper Bey, İTÜ Elektronik Haberleşme Bölümü’nde kurulan bir grup ile çalışmış. Devletten Ar-Ge desteği alınarak geliştirilen Boni’nin cihazları alışveriş merkezindeki mağazalara ve ürün reyonlarına yerleştiriliyor. Ücretsiz olarak akıllı telefonlara yüklenen uygulaması sayesinde de alışveriş için gezildiği esnada mağazalar müşteriyi tanıyarak ona yönelik fırsatlar sunuyorlar. Amacı alışveriş ve hizmet sektöründeki parakendecilerin müşteriyi içeriye çekme ve müşteri içerdeyken onunla iletişim kurma ihtiyaçlarına cevap vermek olan sistem, son noktada satın almayı artırmayı hedeflemektedir.
Sarper Sılaoğlu geliştirdiği uygulama ve cihazı sunum eşliğinde anlattıktan sonra bu alanda girişimde bulunmak isteyenlere yaşadığı deneyimleri anlatarak tavsiyelerde bulundu. Ülkemizin şu anda politik olarak internet girişimciliği için çok uygun olduğunu belirten Sılaoğlu, pek çok projenin KOSGEB tarafından desteklendiğini belirtti. Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfus sebebiyle internet ve inovasyon alanında iş geliştirmeye son derece elverişli bir zemine sahip olduğunun da altını çizen Sarper Sılaoğlu, son olarak katılımcılardan gelen soruları yanıtlayarak semineri tamamladı.