Ömer Lütfi Diri ile Dijitalde Neler Oluyor’u Konuştuk
2 Aralık Cuma günü Boğaziçi Konak’ta gerçekleştirdiğimiz Dijital Pazarlama / Dijitalde Neler Oluyor konulu Profesyonel Kariyer Sohbetimizin konuğu, Avea Dijital & Doğrudan Pazarlama Birim Müdürü Ömer Lütfi Diri’ydi.
Alanında Türkiye’nin ilk üç kişisinden biri olarak gösterilen ve Galatasaray Üniversitesi İşletme mezunu olan Ömer Bey, sunumuna başlamadan önce, katılımcıların sosyal medya hakkındaki görüşlerini öğrenmek istediğini söyleyerek “Foursquare uygulamasında Boğaziçi Konak’ın mayor’u kim?” sorusuyla interaktif bir sohbet ortamı oluşturdu.
Sosyal medyanın kişisel kariyer gelişiminde de oldukça önemli bir yere sahip olduğunu anlatarak sözlerine başlayan Ömer Bey, toplumda artık “Beni sokaklarda değil Google’da ara.” “Bana ratinginde değil, Facebook takipçilerinden bahset.” gibi söylemlerin ön plana çıktığını söyleyerek iletişim yollarının değiştiğini belirtti. Ömer Bey’in “Facebook’ta kaç saat harcıyorsunuz?” sorusu karşısında katılımcıların birçoğu 5 saatten fazla vaktini Facebook’ta geçirdiğini söyledi. Bu da iletişim konusunda sosyal medyanın etkisini gösteriyordu.
Üniversitelerin bile iletişim aracı olarak artık e-mail yerine Facebook duvarını kullandığı bir dünyada yaşadığımızı hatırlatan Ömer Bey, 90’lı yıllardan günümüze kadar internet iletişiminin, Alta Vista ve Yahoo portallarından, Myspace gibi sosyal ağlar’dan Facebook ve Twitter’a uzanan bu hızlı gelişimini kısaca hatırlattı.
Ömer Bey Facebook örneği üzerinden giderek, 750 milyon kullanıcısının 35 milyonunun Türkiye’den olduğunu hatırlattı ve Türkiye’nin yarısının dijitalize olduğunu, 12 milyon kişinin de Facebook’a mobil olarak bağlandığını ifade etti. Bununla birlikte, aslında dünyanın en büyük sosyal ağlarının GSM operatörleri olduğunu ve telefonlarımıza cüzdanımızdan daha fazla dikkat edildiğini söyledi.
Mobil internet erişimi ile nerede-ne zaman-kim sorularına anlık cevap verilebildiği ve insanların hangi restoranda hangi yemeği yediğini paylaştığı bir düzeye geldiğimizi anlattı Ömer Bey.
Öyle ki; insanların artık uyurken son gördükleri, uyandıklarında ilk baktıkları şey eşlerinin yüzü değil, cep telefonlarının ekranı.
Ömer Bey, internette bıraktığımız her şeyin indekslendiğini ve 20 yıl sonra önümüze çıkabileceğine de dikkat çekti.
Katılımcılara çeşitli tavsiyeler veren konuğumuz, sosyal ağlarda da aktif olmanın önemini vurgulayarak, hepimizin buradan çıktıktan sonra beş dakika içinde bir blog oluşturabileceğimizi söyleyerek cesaretlendirdi. Kurucusunun bir Boğaziçi Üniversitesi mezunu olduğu ve yemek kültürü e yemek tarifleri alanında en çok takip edilen sitelerden biri haline gelen portakal ağacı’nın başarısını örnek verdi.
Arap Baharı hareketinde aynı fikirde insanların sosyal medya üzerinden bir araya gelerek meydana getirdikleri değişimi hatırlatarak, sosyal medyanın artık küçümsenmeyecek bir araç haline geldiğinin altını çizdi.
Avea’nın da Facebook’ta 1.6 milyon takipçisi olduğunu belirten Ömer Bey, Facebook üzerinden başlatıp yürüttükleri iki önemli çalışmadan bahsederek, sosyal medya ortamlarının doğru kullanıldığında kurumlar için de önemli ve değerli sonuçlar elde edilebilen mecralar haline gelebileceğini vurguladı.
Dijital’de Neler Oluyor başlıklı Kariyer Sohbetimizi, Ömer Bey’in güleryüzü ve samimi sohbetiyle tamamladık.
2 Aralık Cuma günü Boğaziçi Konak’ta gerçekleştirdiğimiz Dijital Pazarlama / Dijitalde Neler Oluyor konulu Profesyonel Kariyer Sohbetimizin konuğu, Avea Dijital & Doğrudan Pazarlama Birim Müdürü Ömer Lütfi Diri’ydi.
Alanında Türkiye’nin ilk üç kişisinden biri olarak gösterilen ve Galatasaray Üniversitesi İşletme mezunu olan Ömer Bey, sunumuna başlamadan önce, katılımcıların sosyal medya hakkındaki görüşlerini öğrenmek istediğini söyleyerek “Foursquare uygulamasında Boğaziçi Konak’ın mayor’u kim?” sorusuyla interaktif bir sohbet ortamı oluşturdu.
Sosyal medyanın kişisel kariyer gelişiminde de oldukça önemli bir yere sahip olduğunu anlatarak sözlerine başlayan Ömer Bey, toplumda artık “Beni sokaklarda değil Google’da ara.” “Bana ratinginde değil, Facebook takipçilerinden bahset.” gibi söylemlerin ön plana çıktığını söyleyerek iletişim yollarının değiştiğini belirtti. Ömer Bey’in “Facebook’ta kaç saat harcıyorsunuz?” sorusu karşısında katılımcıların birçoğu 5 saatten fazla vaktini Facebook’ta geçirdiğini söyledi. Bu da iletişim konusunda sosyal medyanın etkisini gösteriyordu.
Üniversitelerin bile iletişim aracı olarak artık e-mail yerine Facebook duvarını kullandığı bir dünyada yaşadığımızı hatırlatan Ömer Bey, 90’lı yıllardan günümüze kadar internet iletişiminin, Alta Vista ve Yahoo portallarından, Myspace gibi sosyal ağlar’dan Facebook ve Twitter’a uzanan bu hızlı gelişimini kısaca hatırlattı.
Ömer Bey Facebook örneği üzerinden giderek, 750 milyon kullanıcısının 35 milyonunun Türkiye’den olduğunu hatırlattı ve Türkiye’nin yarısının dijitalize olduğunu, 12 milyon kişinin de Facebook’a mobil olarak bağlandığını ifade etti. Bununla birlikte, aslında dünyanın en büyük sosyal ağlarının GSM operatörleri olduğunu ve telefonlarımıza cüzdanımızdan daha fazla dikkat edildiğini söyledi.
Mobil internet erişimi ile nerede-ne zaman-kim sorularına anlık cevap verilebildiği ve insanların hangi restoranda hangi yemeği yediğini paylaştığı bir düzeye geldiğimizi anlattı Ömer Bey.
“Öyle ki; insanların artık uyurken son gördükleri, uyandıklarında ilk baktıkları şey eşlerinin yüzü değil, cep telefonlarının ekranı.”
Ömer Bey, internette bıraktığımız her şeyin indekslendiğini ve 20 yıl sonra önümüze çıkabileceğine de dikkat çekti.
Katılımcılara çeşitli tavsiyeler veren konuğumuz, sosyal ağlarda da aktif olmanın önemini vurgulayarak, hepimizin buradan çıktıktan sonra beş dakika içinde bir blog oluşturabileceğimizi söyleyerek cesaretlendirdi. Kurucusunun bir Boğaziçi Üniversitesi mezunu olduğu ve yemek kültürü e yemek tarifleri alanında en çok takip edilen sitelerden biri haline gelen portakal ağacı’nın başarısını örnek verdi.
Arap Baharı hareketinde aynı fikirde insanların sosyal medya üzerinden bir araya gelerek meydana getirdikleri değişimi hatırlatarak, sosyal medyanın artık küçümsenmeyecek bir araç haline geldiğinin altını çizdi.
Avea’nın da Facebook’ta 1.6 milyon takipçisi olduğunu belirten Ömer Bey, Facebook üzerinden başlatıp yürüttükleri iki önemli çalışmadan bahsederek, sosyal medya ortamlarının doğru kullanıldığında kurumlar için de önemli ve değerli sonuçlar elde edilebilen mecralar haline gelebileceğini vurguladı.
Dijital’de Neler Oluyor başlıklı Kariyer Sohbetimizi, Ömer Bey’in güleryüzü ve samimi sohbetiyle tamamladık.